Usein kysytyt kysymykset

En ehtinyt ilmoittautua kuvaukseen, mitä teen?

Kuvaukseen voi ilmoittautua myös jälkikäteen, sillä ilmoittautumissivu pysyy avoimena myös kuvauksen jälkeen. Ilmoittautuminen tulee tehdä mahdollisimman pian samalla tilaustunnuksella, joka on kuvattavan valokuvauslapussa. Tiedot ja kuvat yhdistyvät tilaustunnuksen mukaan jälkikäteen tuotannossamme.

Miten voin muokata tietoja ilmoittautumisen jälkeen?

Olette saaneet sähköpostiin vahvistuksen ilmoittautumisesta. Viestistä löydätte linkin, josta pääsette muokkaamaan ilmoittautumisen tietoja. Muistakaa myös tallentaa muokatut tiedot!.

Muutokset tulee tehdä ennen kuvauspäivää.

Miten voin lisätä tiedon kaverikuvasta ilmoittautumiseen?

Pääset muokkaamaan ilmoittautumista sähköpostiin toimitetun ilmoittautumisvahvistuksen linkistä. Lisää rasti kohtaan Kaverikuva, ja tallenna muutokset. Teethän muutoksen ennen kuvauspäivää.

Toiveet kaveri- ja sisaruskuvista on hyvä kirjoittaa varmuuden vuoksi myös lomakkeelle, jos mahdollista.

Mistä löydän kuvaustunnuksen?

Kuvaustunnus löytyy kuvauslomakkeelta tai kuvien julkaisuilmoituksesta jonka olet saanut sähköpostiisi kuvien siirryttyä verkkokauppaan.

En pääse syöttämään kuvaustunnusta verkkosivun tekstikentään. Mikä avuksi?

Tarkastathan, ettet käytä vanhaa Internet Explorer selainta? Näin vanha selain ei ole enää tuettu eikä turvallinen, eikä sivustomme toimi sen kautta. 

Huomaathan että Microsoftin uudempi selain Edge toimii normaalisti.

Mitä teen, jos en ole saanut viestiä kuvien julkaisusta?

Julkaisuilmoitus lähetetään samanaikaisesti kaikille samassa kuvauksessa olleille sähköpostitse. Olethan muistanut täyttää ilmoittautuessa sähköpostiosoitteesi oikein? Joskus viestien kulun estää roskapostisuodatin, ja viesti voi löytyä sähköpostisi roskapostikansiosta. Viestikansio voi myös olla täynnä. Mikäli viestiä ei löydy, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Verkkokauppa pyytää suojausavainta. Mikä se on?

Suojausavain on salasana, jonka saat tästä lähtien julkaisuilmoituksessa sähköpostiisi. Tämä on lisäsuoja lapsesi kuville. Pääset katsomaan kuvia julkaisuilmoituksessa annetun linkin kautta suoraan, tai antamallamme kuvaustunnuksella ja suojausavaimella.

Jos olet unohtanut suojausavaimesi, tai et ole koskaan saanut sitä, voit tilata sen kuvaustunnukselle annettuun sähköpostiin syöttämällä kuvaustunnuksen kotisivullamme.

Voiko tilausta muokata tai peruuttaa jälkikäteen?

Tilaukset siirtyvät automaattisesti tuotantoon valmistettaviksi, joten tilausta ei voi jälkikäteen muuttaa tai peruuttaa.

Jos tilausta ei ole tehty verkkokaupassamme annettuun päivämäärään mennessä, niin toimitamme teille kotiin nähtäväksi tutustumiskuvat. Näillä kuvilla on 14 päivän maksuton palautusoikeus kuvien vastaanottamisesta. Lisäksi voitte koska tahansa tilata tuotteita lisää saamanne linkin kautta. Lisätietoja kohdasta "Miksi sain kuvia vaikken tilannut mitään?"

Miten valitsen tuotteita verkkokaupassa?

Pääset valitsemaan tuotteita klikkaamalla ensin haluamaasi kuvaa. Tämän jälkeen nähtäväksesi avautuu tuotevalikoima, joka kuvasta on saatavilla. 

Valitsemalla tuotteen pääset muokkaamaan sitä, ja lisäämään sen ostoskoriin.

Miksi kaikki kuvani eivät näy verkkokaupassa?

Kuvaaja on voinut esimerkiksi ottaa kuvia toisella kuvaustunnuksella, jos ilmoittautumista ei ole kuvaustilanteessa löytynyt.

Jos et ole saanut sähköpostiisi linkkiä, jonka kautta näet kaikki kuvasi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voinko tilata samalla kertaa useamman lapseni kuvia?

Kyllä voit. Pääset lisäämään samaan ostoskoriin toisen lapsen kuvia syöttämällä verkkokaupassa toisen kuvaustunnuksen kohtaan Kuvaustunnuksesi - Syötä kuvaustunnus.

Miksi osa tuotteista toimitetaan eri aikaan?

Olet ehkä tilannut valokuvien lisäksi erikoistuotteita, kuten kuvasuurennoksia, mukeja, pulloja tai avaimenperiä. Tuotteiden toimitustapa voi vaihdella tuotteesta riippuen. Valokuvat toimitetaan kirjeenä suoraan kotiin ja erikoistuotteet joko erillisenä kirjeenä tai postipakettina. Tuotteiden valmistusajat ovat erilaiset.

Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?

Tilaukset siirtyvät valmistettaviksi kun tilaus on tehty verkkokaupassa, ja kuvat pyritään lähettämään mahdollisimman pian tilauksen jälkeen. Saat sähköpostiin toimitusvahvistuksen, kun kuvat ovat lähteneet meiltä.

Olethan ilmoittanut tilauksen yhteydessä oikeat osoitetiedot? Voit tarkistaa ne sähköpostiin saamastasi tilausvahvistuksesta. Huomaathan että syyssesongin aikana toimitusaika voi olla pidempi. Tarvittaessa ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voinko vaihtaa tai palauttaa tuotteita?

Jos sattuisi niin ikävästi että kaikesta huolellisuudestamme huolimatta havaitsisit tuotteissa valmistusvirheitä tai muita meistä johtuvia puutteita joiden vuoksi tuote ei vastaa verkkopalvelun antamaa mielikuvaa, tuotteillamme on luonnollisesti normaali 14 vuorokauden vaihto-oikeus vastaavaan em. vaatimukset täyttävään tuotteeseen.

Koska kuvasi ovat henkilökohtaisia emmekä tietenkään voi myydä niitä kenellekään muulle, emme valitettavasti voi ottaa tuotteita enää takaisin jos sattuisitkin tulemaan katumapäälle. Tämän vuoksi tuotteillamme ei ole palautusoikeutta.

Kyseessä on kuluttaja-asiamiehen päätös joka perustuu tuotteiden henkilökohtaisuuteen ja siihen, että tilaaja on itse nähnyt ja valinnut haluamansa kuvat ja nähnyt realistiset tuotekuvat tilaamistaan tuotteista ennen tilauksen tekemistä.

Palautusoikeus on ainoastaan peruskuvapaketin tuotteilla, jotka lähetetään kotiin automaattisesti laskun kanssa tilausajan päätyttyä. Palautus tehdään samassa kuoressa tai paketissa kuin ne tulivatkin, mikäli se on vielä ehjä ja tallella. Voit palauttaa useamman lapsen kuvat yhdessä kirjekuoressa. Kirjoita osoitteeksi kuoreen

Kuvaverkko Oy
Tunnus 5012495
00003 Vastauslähetys

Myös paketit voit palauttaa samassa paketissa, kirjoita paketin osoitteeksi

Asiakaspalautus
Kuvaverkko Oy
Tunnus 604488

Automaattisesti kotiin toimitettujen tuotteiden palautusaika on 14 päivää tuotteiden vastaanottamisesta. Kuvaverkko maksaa palautuksen postimaksut puolestasi. 

Miksi sain kuvia vaikken tilannut mitään?

Olet ilmoittautuessasi hyväksynyt tilaus- ja toimitusehtomme. Olemme kertoneet niissä, että toimitamme kotiin nähtäväksi peruspaketin, jos verkkokaupassa ei tehdä tilausaikana omaa tilausta tai peruutusta.

Kuvaverkko noudattaa kirjaimellisesti Kuluttaja-asiamiehen antamia ohjeita. Lähtökohtaisesti kaikki lapset on kuvattava ja kaikille on toimitettava kuvat, jotta lapsi ei joutuisi eriarvoiseen asemaan luokkakavereiden kanssa. Tämän vuoksi heille, jotka eivät tilaa kuvia, toimitetaan suosituin setti kotiin nähtäväksi ilman sitoumusta. Tällaisen toimituksen voi osittain tai kokonaan palauttaa veloituksetta, tai lunastaa omaksi maksamalla laskun.

”Kun valokuvat otetaan koulussa, on varmistuttava siitä, että kuvaus ja kuvien toimittaminen ei synnytä lapsen ja muiden oppilaiden tai lapsen ja kodin välille ristiriitatilannetta. Lasta ei myöskään saa asettaa eriarvoiseen asemaan luokkatovereiden kanssa. Samaa periaatetta on sovellettava vastaavasti päiväkodeissa. Tämä ajatus ilmenee myös perusopetuslaista (628/1998).” Kuluttaja-asiamiehen linjaus löytyy osoitteesta: http://bit.ly/2zIfzXD

Kuinka pitkään vanhoja kuvia voi tilata?

Kuvatiedostoja säilytetään noin vuoden ajan. Kuvat löytyvät verkkokaupasta aina niihin kuvaustunnuksella. 

Vanhan verkkokauppamme webshop.kuvaverkko.fi puolella olevat kuvat poistetaan vuoden 2019 loppuun mennessä, kun järjestelmä lakkautetaan.

Mitä teen, jos toinenkin vanhempi haluaa tilata kuvia?

Voit jakaa verkkokaupasta linkin kuviin toiselle vanhemmalle, tai esimerkiksi isovanhemmalle tai kummille kohdasta "Toiminnot". Voit lähettää linkin samalla kertaa useampaan sähköpostiosoitteeseen.

Miksi kuvatuotteet ovat eri hintaisia eri kouluissa?

Koulu- ja päiväkotikuvauksesta tehdään paikallinen kuvaussopimus vanhempainyhdistyksen, oppilasyhdistyksen tai koulun rehtorin/päiväkodin johtajan kanssa. Sopimuksessa sovitaan mm. ostettavissa olevien kuvaustuotteiden hintoja.

Kuvaustuotteiden hintoihin sisältyy valokuvausammattilaisen suorittama kuvaus studiolaitteistolla sekä kuvien viimeistely. Lopullisiin hintoihin vaikuttaa kuvausajankohta, kuvauksen monimuotoisuus, kuvattavien määrä, sopimuksen kesto sekä mahdolliset koulun, päiväkodin tai yhdistyksen haluamat järjestely- ja keräysmaksut. Järjestelymaksu on korvaus kuvauksen tila-, siivous- ja järjestelykuluista. Keräysmaksulla kerätään varoja kuvattavien lasten ja nuorten hyväksi esim. stipendeihin ja luokkaretkiin.

Mitä tarkoitetaan tutustumiskuvilla?

Tutustumiskuvat ovat ennalta määritetty tuotekokonaisuus, joka toimitetaan kotiin jos verkkokaupassa ei ole tehty tarjousajan päättyessä omaa tilausta. Jäljellä olevan tarjousajan näet verkkokaupan etusivulta. Tutustumiskuvien lähetyksen voi peruuttaa sähköpostiin tulleen linkin kautta ennen tarjousajan päättymistä.

Tutustusmiskuvat eivät sisällä tarjoushintaisia tuotteita sillä tuotekokonaisuus muodostetaan tarjousajan päätyttyä, eikä kuvia tuotteisiin pääse valitsemaan itse. Pakettiin ei voi lisätä tuotteita. Tutustumiskuvat toimitetaan kotiin laskun kanssa, joka sisältää myös toimituskulut ja maksutapalisän.

Verkkokaupassa tilausaikana tehty oma tilaus peruuttaa tutustumiskuvien lähetyksen, emmekä lähetä tilaamienne kuvien lisäksi mitään muita kuvia kotiin. Tilaamalla itse verkkokaupasta on mahdollisuus hyödyntää verkkokaupassa näkyviä tarjoushintoja ja välttää maksutapalisä 3,95€. Suosittelemme siis tilaamaan itse kaikki tuotteet yhdellä kertaa.

Kuinka kauan verkkokaupan tarjoushinnat ovat voimassa?

Tarjoushinnat ovat voimassa verkkokaupassa kahden viikon ajan kuvien julkaisusta. 

Verkkokaupassa on laskuri, joka ilmoittaa jäljellä olevan tilausajan, ennenkuin automaattinen tutustumiskuvapaketti muodostuu. Myös tarjousajat ovat voimassa saman ajan.

Voinko muokata tai rajata kuvia itse verkkokaupassa?

Voit rajata kuvia suurimpaan osaan tuotteistamme. 

Valitsemalla tuotteen saat esiin muokkausnäkymän. Klikkaa kuvaa jonka haluat muokata, ja saat esiin muokkauspalkin. Tämän kautta voit muokata kuvan sävyä ja zoomata kuvaa. Tarttumalla kuvaan tuotteessa voit raahata sitä haluamaasi kohtaan.

Jos muokkaat tuotetta lisättyäsi sen jo ostoskoriin, muistathan tallentaa muutokset. Huomaathan että toimitamme kuvat juuri sellaisena, kun olet ne tilannut.

Tarjoushintainen tuote näkyy jo "tilattuna". Mitä se tarkoittaa?

Edullisimpia tarjoushintaisia tuotteita voi verkkokaupastamme tilata vain yhden kappaleen per kuvaustunnus. Kun tuotteen on siirtänyt kerran ostoskoriin, ei tarjoushintaista tuotetta saa valittua uudelleen. Jos tuote näkyy "tilattuna", mutta ette ole vielä tehneet tilausta, on tuote lisätty jo jossain vaiheessa ostoskoriin.

Ostoskori on selainkohtainen, joten löydätte sen jatkamalla tilauksen tekoa samalla selaimella ja laitteella kuin lisätessänne tuotteita ostoskoriin ensimmäisen kerran. Verkkokauppaan kirjautuneena tehty ostoskori näkyy ainoastaan kirjautuneena. Tarvittaessa asiakaspalvelumme voi tyhjentää ostoskorin pyynnöstänne, ja voitte aloittaa tilaamisen alusta. 

Miksi sain Collector Bankin laskun?

Olet tilauksen vahvistuksen yhteydessä valinnut maksutavaksi Collector Bankin laskun, ja verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisen jälkeen solminut luottosopimuksen heidän kanssaan. 

Collector Bank toimittaa laskun sähköpostitse tilausta seuraavan kuun puolessa välissä. Jos laskusta herää kysymyksiä, voit kääntyä suoraan Collector Bankin asiakaspalvelun puoleen numerossa 09 3158 9947.

Miksi valokuvien ja muiden kuvatuotteiden väreissä on eroja?

Valokuvien ja muiden kuvatuotteiden valmistukseen käytetään erilaisia menetelmiä ja materiaaleja. Valmistustekniikasta riippuen voi sävyissä olla eroja. Valokuvan tulisi vastata sävyltään verkkokaupassa näkyvää kuvaa. Erikoistuotteiden ja valokuvien värejä ei tulisi siis verrata toisiinsa.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.